HTML

Utolsó kommentek

  • Xinaf: @antirandom: Bár tudnám, hogy miről beszélsz... javaslat: a kevesebb néha több. (2016.05.12. 19:13) Keresztény felekezetek
  • antirandom: Nyilvános kérdés a magyarországi vallási gyülekezetekhez: terroristák vagytok, akik az V Mózes 7/2, 22, és 2 Mózes 23/20-33 (és Talmud Taanith 10 a. lap és Baba kamma 93 b. lap) szerinti zsidó fajir... (2016.02.27. 09:19) Keresztény felekezetek
  • mezeinewsee: Hát igen. Nem véletlenül a kedvenc imádságom: "Uram, irgalmazz!" (2015.02.01. 18:49) Irgalmasság
  • Xinaf: @Katolikusok Csoportja: Megtisztelő, köszönöm! (2014.12.31. 06:23) Szentségek - Általánosságban
  • Katolikusok Csoportja: Érthető, szemléleletes, egy szóval frappáns! Mint az egész blog! Köszönjük! Megosztjuk! Isten áldása Veled! (2014.12.28. 23:20) Szentségek - Általánosságban
  • Utolsó 20

Ahogy egyre idősebb vagyok, egyre inkább szerepet kap az életemben a csend...

És aki ismer, az tudja, hogy ez egy elég nagy dolog az én esetemben. Az Ossian zenekar egyik remekművében éneklik:

"Rocker vagyok, vállalom,
A jót és rosszat elbírom,
A lármát, a fényt, a zajt és a bajt
Azt ami űz és fogva tart"

Ez akkor jutott eszembe, amikor a minap, miután a kedvesem hazakísértem, és indultam haza, pont akkor vágtam át a Városligeten, amikor véget ért az Ossian koncert.
Valaha nagyon szerettem ezt a koncert végi hangulatot. Az emberek dalszövegeket kiabálnak, vagy az együttes nevét skandálják, stb. Most nem éreztem ezt. Inkább el akartam kerülni beszélgetést az esetleges rocker társakkal. 
Félreértés ne essék, az Ossian-t továbbra is szeretem, és a külsőm rockosabb, mint valaha. Szoktam is rock és heavy metál zenét hallgatni ma is. 

A "lármát, a fényt, a zajt és a bajt" viszont nem szeretem. Nyugalomra vágyom. Békére vágyom. Nem véletlen gondolkodtam, még a kedvesem előtt szerzetességben is. 
Aztán rájöttem, hogy a csend, és a lelki csend megélhető párkapcsolatban is. 

Az emberek félnek a csendtől. Félnek magukra maradni önmagukkal. Nem akarnak szembenézni azzal, akik. Még kevésbé Istennel.
Persze ez nem olyan félelem, mint amikor a horrorfilm nézése közben nagyot csattan egy leeső váza, és a szívedhez kapsz. Nem ennyire aktív és látványos.
Csak feszengsz. Kényelmetlen a súlyos csend. Menjen bármi a háttérben. Zene, tv, rádió, youtube, BÁRMI!
Sokan még elaludni sem tudnak csak úgy, néma csendben. 

Persze nem a zenehallgatás a baj. Zenét hallgatni jó. De néha szánni kell pár percet, órát rá, hogy csend legyen az életünkben. A csendben jobban hallani Istent.

Címkék: idézet elmélkedés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kyrie.blog.hu/api/trackback/id/tr665521492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása