HTML

Utolsó kommentek

  • Xinaf: @antirandom: Bár tudnám, hogy miről beszélsz... javaslat: a kevesebb néha több. (2016.05.12. 19:13) Keresztény felekezetek
  • antirandom: Nyilvános kérdés a magyarországi vallási gyülekezetekhez: terroristák vagytok, akik az V Mózes 7/2, 22, és 2 Mózes 23/20-33 (és Talmud Taanith 10 a. lap és Baba kamma 93 b. lap) szerinti zsidó fajir... (2016.02.27. 09:19) Keresztény felekezetek
  • mezeinewsee: Hát igen. Nem véletlenül a kedvenc imádságom: "Uram, irgalmazz!" (2015.02.01. 18:49) Irgalmasság
  • Xinaf: @Katolikusok Csoportja: Megtisztelő, köszönöm! (2014.12.31. 06:23) Szentségek - Általánosságban
  • Katolikusok Csoportja: Érthető, szemléleletes, egy szóval frappáns! Mint az egész blog! Köszönjük! Megosztjuk! Isten áldása Veled! (2014.12.28. 23:20) Szentségek - Általánosságban
  • Utolsó 20

Nem tudom, hogy vagytok vele testvérek, de én csak nemrég gondoltam bele abba, hogy kicsit túl magabiztos vagyok (voltam) az üdvösségemmel kapcsolatban.

Persze egy kereszténynek ezt hangosan nem illik kimondania, így mindig is hangoztattam, hogy "remélem" az Úr majd üdvözít, de olyan igazán sosem merült fel bennem a gondolat, hogy esetleg nem így lesz.

Hiszen tök jó ember vagyok... hát hogy ne üdvözítene?

Aztán elolvastam újra Júlia Voznyeszenszkaja: Halál utáni kalandjaim című könyvét. És elgondolkodtam.

Maga a könyv nem fedi teljesen az elképzelésemet a Mennyről és a Pokolról, de nekem segített átértékelni pár dolgot. Pl. hogy az üdvösség nem jár alanyi jogon, még "egy magam fajta jófejnek" sem. Az, hogy erre egyáltalán esélyünk van, már önmagában az Isten kegyelme, aki százszoros, sőt, ezerszeres hálát érdemel, de tizedét sem kapja meg. 

Hogy milyen lehet a Mennyeknek országa? El nem tudom képzelni. De ha csak a párommal töltött, boldog órákra gondolok, rögtön vonzóvá válik számomra. 
Biztos vagyok benne, hogy nem unalmas. Valahogy nem nagyon sikerül nekünk, embereknek jól lefesteni az örök időkig tartó boldogságot. Én sem tudom jól elképzelni, így ahhoz hasonlítom, ami itt a világban boldoggá tesz, megpróbálom magamban köbre emelni, és tudom, hogy még a közelébe sem járok az igazságnak.Mert ennél sokkal jobb, emberi ésszel fel nem fogható állapot ez. És azzal, hogy leírtam, máris átléptem a fantázia határait, és ismét üres szavakká lettek a gondolataim.

A poklot sem tudom, milyen lehet, de arról élénkebb ötleteim vannak. A szenvedést igen érzékletesen le tudjuk írni, jó kérdés miért könnyebb ez, mint a boldogságot. 

Sokáig, bár ki nem mondtam volna, teljesen biztos voltam benne, hogy ez a veszély, mármint a pokol veszélye, nem fenyeget. Hiszen Isten is üdvözíteni akar. És ilyen szépen szóló, ráadásul igaz szólamokat harsogva abba nem gondoltam bele, hogy Isten nem csak végtelenül irgalmas, de végtelenül igazságos is. 

Nem véletlen mondja a keleti egyház: "Hogy az Úr félelmetes ítélőszéke előtt jó feleletet adjunk, kérjük az Úrtól: Uram, irgalmazz!"
Könnyű és kényelmes legyinteni, hogy ideje múlt mondat, de a saját bűneimet végignézve, az ezekkel, és a tökéletes Istennel való közvetlen szembesülés valóban félelmetes lesz...

Félre ne értse senki, nem pánikot akarok kelteni. A bejegyzésem elsődleges célja, hogy ne felejtkezzünk el arról, hogy bár Isten valóban nagyon szeret minket, a gondolatainknak, szavainknak, cselekedeteinknek és mulasztásainknak mindenképpen meglesz a következménye. Akár jó is ez, akár rossz. 

Isten nem megrémíteni akar minket, hanem esélyt adni, hogy megbánjuk, ha vétkeztünk. Éljünk vele, ha már ilyen meg nem érdemelt esélyt kaptunk!

KYRIE ELEISON!

Címkék: elmélkedés bűn bűnbánat

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kyrie.blog.hu/api/trackback/id/tr417045647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása